April 1972
Invoering van de modellen 280, 280 E, 280 C en 280 CE
Invoering van model 250 Typen nu met 2.8 liter moter in Europa (voorheen alleen in USA)
Nieuwe carrosserie kleuren, zoals geel, signal rood, enige oude kleuren blijven ook leverbaar
Interieurkleuren totaal veranderd
Kunststof delen van dashboard en MB-Rex materiaal fijne structuur
Stoffen bekleding veranderd
Deurbekleding met ander design en iets sterkere bekleding
Voetruimte bekleding in zelfde kleurstelling als deurbekleding
Model 250 tot 280CE Tapijtbekleding op middenconsole hoger opgetrokken (niet op airco)
Automaat behuizing in kunststof i.p.v. chroom
Hoofdsteunen met eindaanslag
Voorzijde spatbord onder Grille veranderd
Binnenspiegel Coupé zwart kunststof i.p.v. chroom
Contactslot met afdekking zoals deursloten
Voorruit van veiligheidsglas
Interval schakelaar op ruitenwisser
Tipcontact op richtingaanwijzer
Stuurbekrachtiging (optie) compleet veranderd
Voorterrein van nieuwe 280 typen zonder Firewallversteviging
Dwarsversteviging van motorkap met  bolling voor het luchtfilter van de 280 en 280C
Deksel zekeringen geschroefd i.p.v. steekbevestiging
Model 250 CE vervalt
Model 250 (2.5) en 250 C (2.5) vervallen
Juni 1972H4-Halogeenlicht (optie) i.p.v. H1
Juli 1972
Koplamp-wisser installatie als optie 
Oktober 1972
Stoelen met geïntegreerde slaapstandbediening (200D tot 230)
Andere structuur bij lederbekleding (250 tot 280 E vanaf productie)
Rolgordels, i.p.v. statische gordels
Parkeerrem pedaal smaller
Hoofdsteunen alleen nog per twee leverbaar
Aanduiding "Automatic" op kofferbak vervalt
November 1972
Quartzklok
Februari 1973
Opgeschuimd veiligheidsstuur
Stuurhendel zwart i.p.v. chroom
Ruitensproeier reservoir zonder opschrift VDO
Invoering van het "Taxi International" pakket
Becker Mexici Cassette Full Stereo, voorheen radio alleen mono
Becker Grandprix Stereo
Maart 1973
Hoofdsteunen voor standaard
Rolgordels voor standaard
Doorlopende voorbank wordt niet meer geleverd
Grote achterlichten uit volplastic